CELE 10 REGULI ALE UNUI VANZATOR EXCELENT DE MAGAZIN

AUTOR: // CATEGORIE: Educaționale, Opinii, Vânzări

De câte ori ați mers la diferite magazine alimentare, magazine mixte, de îmbrăcăminte, farmacii sau chioșcuri și ați plecat nemulțumiți din cauza vânzătorului? Personal cred că am avut foarte multe experiențe neplăcute din acest punct de vedere.

Și cum legea pieței ne învață că dacă un client pleacă nemulțumit din magazinul nostru, este foarte probabil ca acesta să nu se mai întoarcă, am creat o serie de sugestii pentru directorii de magazin pentru a gestiona cât mai bine vânzătorii pe care îi au în subordine, dar și un set de reguli ’’pe care orice vânzător de magazin ar trebui să le știe’’.

Dar până să discutăm de reguli și sugestii, haideți să vedem de ce este riscant să pierdem clienți din cauza vânzătorilor noștrii și cum putem evita acest lucru:

Cât ne costă pierderea unui client pe termen lung?

Să facem un calcul: să luăm exemplul unui magazin alimentar mediu și să luăm exemplu unui client care cumpără în medie de la acel magazin de 100 de lei pe săptămână.

100 de lei pe săptămână x 4 săptămâni x 12 luni ori 5 ani (un minim) = 24.000 lei

Deci dacă pierdem un client, pierdem practic puterea lui de cumpărare pe termen lung, și asta este un minim. Dacă clientul este foarte nemulțumit poate îndruma și pe alți cunoscuți să renunțe la acel magazin, iar suma ar crește simțitor.

Veți spune poate că de fapt clienți pierzi zilnic din diferite motive și banii pe care aceștia renunță să îi cheltuiască în magazinul tău oricum nu sunt bani pe care tu trebuie să îi scoți din buzunar pentru că acesta a pleacat (’’oricum nu îi dai de la tine’’). Adevărat, dar totuși ești dispus să pierzi aceste sume pe termen lung? Ești dispus să pierzi aceste sume știind că factorul care are cea mai mare influență este vânzătorul tău?

Ce poți să faci pentru a evita acest lucru? Ce poți face pentru a câștiga noi clienți pe termen lung?

Iată cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le știi pentru a gestiona un vânzător de magazin:

  1. 1. Angajează persoane comunicative: este o caracteristică de bază a unui vânzător de magazin. Acesta trebuie să comunice zi de zi cu clienții și trebuie să știe cum să facă asta.
  2. 2. Clarifică și stabilește care este rolul său: vânzătorul are un rol foarte important în orice firmă mai ales în cazul unui magazin. El este persoana care are contact direct cu clientul, îl poate convinge să cumpere, poate comunica direct cu acesta, poate afla eventuale nemulțumiri sau sugestii, dar cel mai important este peroana care poate face clientul să revină.
  3. 3. Oferă-i pregătire: mai ales la început, vânzătorul trebuie să știe cât se poate de multe lucruri despre firmă, despre produsele acesteia și despre modalitatea prin care firma alege să-și vândă produsele cleinților.
  4. 4. Stabilește împreună cu el obiective de vânzare (targeturi): acest lucru îl va ajuta să știe pentru ce muncește și te va ajuta pe tine să îi evaluezi munca.
  5. 5. Oferă-i bonusuri în funcție de vânzare: dacă vinde mai mult decât stabilit, oferă-i bonusuri! Asta îl va determina să depășească din ce în ce mai mult targeturile stabilite (atenție nu doar bonusurile financiare îi determină să fie mai productivi vezi articol x).
  6. 6. Întreabă-l constant despre părerea clienților în ceea ce privește magzinul tău: vânzătorul poate afla motivele pentru care clienții vin la tine, dar și pentru care ar renunța la magazinul tău. Îl poți folosi pentru a afla și a putea îmbunătăți eventuale probleme.

Pe lângă aceste lucruri există și o serie de reguli pe care un vânzător trebuie să le știe pentru a lucra în mod excelent cu clienții:

  1. 1. Nu lăsa clientul să aștepte!
  2. 2. Nu vorbi la telefon în timp ce un client așteaptă să fie servit!
  3. 3. Fii util, ajută clientul!
  4. 4. Fii politicos!
  5. 5. Cunoaște-ți bine produsele, pentru a ști ce să vinzi!
  6. 6. Fii rapid!
  7. 7. Zâmbește!
  8. 8. Sfătuiește-l în cazul în care este indecis!
  9. 9. Nu repezi clientul!
  10. 10. Fă-l să cumpere!
Ce alte lucruri crezi că ar mai trebui să știe un vânzător pentru a fi unul excelent?
Despre autor: Ovidiu Bălcăcian este consultant de marketing și Managing Director la DR Consultants.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU