10 CANALE DE VANZARE MEREU LA DISPOZITIA TA

AUTOR: // CATEGORIE: Vânzări

Dacă ai o afacere, dar încă nu ai resursele să apelezi la o agenție sau la o firmă de consultanță, acest articol îți poate fi util. Voi vorbi în continuare despre 10 canale de vanzare ieftine pe care le poți folosi pentru a crește vânzările.

10 canale de vanzare la dispozitia ta

1. Telefonul

Îl avem cu toții. Dar oare îl folosim cum trebuie? În 1980, The Times l-a numit „Cea mai rentabilă unealtă de marketing”. Și așa este.

Traseul obișnuit al unui om de vânzări Business to Business (B2B) este:

  • – Cercetare de piață cu potențiali clienți (nume, număr de telefon, domeniu de activitate, adresă e-mail, website, ș. a.);
  • – Sună fiecare persoană din listă și îi prezintă pe scurt oferta, cu scop de a stabili întâlnirea;
  • – Merge la prima întâlnire și prezintă în detaliu oferta;
  • – Merge la a doua întâlnire și semnează contractul.

Dacă vinde persoanelor fizice (vânzări B2C), atunci telefonul e folosit pentru prezentarea întregii oferte.

Nu doar un bun canal de vânzare, telefonul e și un mijloc de cercetare care ajută la colectarea informațiilor despre clienți sau publicul țintă.

Solicită un răspuns imediat și poate fi folosit și de către clienți pentru a solicita informații, o comandă, sau chiar depunde o plângere.

2. Recomandările

Cel mai ieftin și comod canal de vânzare indirect îl reprezintă recomandările din partea clienților actuali, făcute către alți potențiali clienți. Practic, acestea fac peste 50% din vânzare, restul depinzând de tine.

Sunt utile și recomandările din partea prietenilor, familiei, cunoștințelor, în caz că afacerea ta este la început, și ai nevoie de primii clienți.

3. Întâlnirile

În continuarea convorbirii telefonice sunt întâlnirile cu potențialii clienți. Aici le prezinți oferta și beneficiile achiziționării de la tine.

Întâlnirile neplanificate dinainte se întâmplă cel mai des la evenimente de afaceri. Aici e vorba tot de întâlnirile B2B. Știm că ele nu pot duce la o vânzare imediată, ci doar la o cunoaștere reciprocă și un schimb de date de contact.

Așa se pot obține piste de vânzare (lead-uri), pe care se poate continua. Dacă știi acea persoană, îți va fi mult mai simplu.

4. Comunicatul de presă

Unii spui că este „doar de umplutură”. Recunosc, nu este un canal de vânzare direct, ci unul intermediar, care poate aduce beneficii pe termen lung.

Scrierea acestuia și trimiterea lui spre a fi publicat nu costă nimic.

Pe internet, acesta poate fi trimis la nenumărate publicații, și poate fi înregistrat gratuit în directoarele de comunicate.

Nu știți cum se redactează un comunicat de presă? Citiți acest articol: Cum se scrie un comunicat

Ce sunt directoarele de comunicate de presă?

Sunt site-uri pe care se pot publica gratuit, după ce îți creezi un cont, orice tip de comunicate. O listă cu principalele directoare românești de comunicate este aici:

5. Website-ul

Acesta este cel mai important canal de vânzare. Depinde foarte mult de domeniul tău de activitate – sunt IMM-uri cărora le merge pe plan local fără să folosească un website. Însă lipsa acestuia poate aduce multe neajunsuri.

Un website de companie trebuie organizat pentru ca vizitatorii să afle rapid care e domeniul de activitate, care sunt produsele sau serviciile oferite, ce experiență are compania în domeniul său și datele de contact.

Dacă vizitatorul nu ajunge la oricare din aceste informații prin cel mult 2 click-uri, sugerez reorganizarea site-ului.

6. Blogul firmei

L-am menționat separat pentru că acesta este un canal de vânzare intermediar, care poate aduce beneficii pe termen lung, precum:

  • – Fidelizarea clienților actuali;
  • – Creșterea încrederii în firmă din partea clienților și potențialilor clienți;
  • – Apropierea de potențialii clienți;
  • – Prezentarea mai detaliată a produselor sau serviciilor, cu avantajele și beneficiile lor;
  • – Prezentarea identității companiei, într-un mod inedit, personalizat;
  • – Oferirea de informații utile care pot aduce trafic și notorietate firmei pe internet;
  • – Publicarea de interviuri și de testimoniale din partea clienților, pentru a crește credibilitatea față de potențialii clienți;
  • – Construirea, în timp, a unui brand;
  • – Optimizarea articolelor pe baza cuvintelor cheie, pentru a fi găsite mai rapid în motoarele de căutare de către potențialii clienți;
  • – Crearea unei comunități în jurul firmei, care pot promova și recomanda firma și altora.

7. Rețelele de Socializare

Cunoaștem cu toții beneficiile pentru care să ne facem o pagină de Facebook a firmei. Însă, de multe ori, în funcție de domeniul de activitate, aceasta nu este suficientă.

O altă rețea de socializare care prinde amploare din ce în ce mai mare în România este Linkedin.

Aceasta dă rezultate cel mai mult pentru afacerile B2B (business to business). În curând, vom publica un articol despre cum se poate crea o strategie eficientă de vânzare pe LinkedIn.

8. Portalurile de afaceri

După cum menționam în articolul Beneficiile Promovării pe un Portal de Afaceri, chiar dacă nu știi să creezi un website din punct de vedere tehnic, și nu ai noțiuni de marketing online, printr-un cont pe un portal de afaceri poți compensa aceste neajunsuri.

Nu numai atât, dar este foarte eficient pentru vânzările către alte companii, în special pentru prestările de servicii.

9. E-mail-ul

Dacă nu ai acordul persoanei respective să-i trimiți un mesaj, îi poți trimite un scurt e-mail în care îi prezinți oferta, și îl anunți că urmează să revii cu un telefon. Apoi te ții de cuvânt, cel târziu a doua zi.

Mai există varianta folosirii unui newsletter, însă pentru aceasta e nevoie ca website-ul sau blogul tău să aibă secțiune de abonare. În acest caz, însă, nu folosi newsletter-ul doar pentru a-ți promova serviciile sau produsele, pentru că riști să pierzi abonații. Trebuie să le oferi și alte informații utile, în mod gratuit, pentru a-i fideliza, a-i apropia de firmă.

10. Site-uri sau bloguri de nișă

Acestea nu sunt un canal de vânzare direct, ci un canal intermediar care îți poate aduce beneficii pe termen lung.

Ce poți face este să iei legătura cu administratorii unor bloguri sau website-uri cu articole din domeniile pe care le citește publicul tău țintă, și să le propui să le trimiți lunar cel puțin un articol.

Aceste articole să nu vorbească doar despre produsul sau serviciul pe care îl vinzi, ci să pună într-un context din viața de zi cu zi beneficiile cumpărării acestora. Nu uita să incluzi cel puțin un link către pagina de prezentare a produselor de pe website-ul propriu.

sursa foto

***

Sper că te-a ajutat acest articol, și îți mulțumesc pentru răbdarea de a citi până aici. Dacă știi și alte canale de vânzare gratuite și rapide, te rog să ne lași un comentariu.

Despre autor: Cătălin Ionașcu este Manager de Comunicare și consultant la DR Consultants și Fondator al comunității  Romanian Copywriter.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

1 Comentariu pana in prezent

LASA UN COMENTARIU