5 INSTRUMENTE GRATUITE DE LA GOOGLE UTILE ORICAREI AFACERI

AUTOR: // CATEGORIE: Educaționale

 

1. Google calendar

Datorită funcțiilor sale ce permit adăugarea de evenimente/ remindere și apoi de atenționare direct pe telefonul mobil, funcția de calendar de la Google poate fi folosit în:

  • – managementul campaniilor de marketing, mai exact în gestionarea termenelor limită ce apar pe durata campaniei,

  • – gestionarea efectivă a timpului personal și al întâlnirilor pe post de agendă online sau chiar în coordonarea unei echipe datorită posibilității suprapunerii a mai multe calendare personale.

Aici puteți accesa: Google calendar

2. Google analytics

Permite monitorizarea traficului și generarea de rapoarte simple sau complexe:

  • – zona de provenineță a celor care intră pe site

  • – prin ce cuvinte cheie au intrat pe site-ul tău

  • – care sunt sursele de trafic (de pe ce alte site-uri provin)

  • – cât stau pe o pagină, care este traseul cel mai folosit (pe ce pagini intră în succesiune)

  • – dacă sunt vizitatori noi sau sunt vizitatori care revin

Analiza detaliată a surselor de trafic și a zonelor de provenineță a celor care intră pe site-ul tău te poate ajuta la a optimiza conversia (raport vizitatori – cumpărători), modificând elementele în funcție de utilizatori. De asemenea, te poate ajuta în atragerea de trafic din zonele de unde este mai scăzut.

Aici puteți accesa Google Analytics

3. Google Adwords

Campaniile de promovare prin cuvinte cheie, cu taxă la click sunt probabil cel mai puternic și profitabil instrument Google în acest moment.

Funcționează pe baza alegerii unor cuvinte cheie, stabilirii unui buget de campanie, iar website-ul tău va fi promovat pe prima pagină pentru acele cuvinte cheie. (Acesta nu este un instrument gratuit, dar îl includ aici pentru că este foarte important pentru orice afacere dorește să se promoveze în online)

De asemenea funcția ’’keyword tool’’, instrument ce poate fi folosit chiar și fără a realiza o campanie permite o strcturare a numărului de căutări locale lunare pentru un anumit grup de cuvinte cheie. Acest ’’tool’’ îți perimte să găsești idei pentru cuvintele cheie din domeniul tău și derivații alea acestora fiind optime în campaniile de SEO.

Aici puteți accesa Google Adwords

4. Google Docs

Cu acest pachet tip ’’Office’’ la nivel online, Google permite utilizatorilor să construiască și să editeze în timp real mai multe tipuri de fișiere: text (document), tabele (spreadsheet), prezentări (presentation),  desene (drawing), dar și chestionare (form). Iată câteva avantaje și dezavantaje ale ultilizării Google Docs:

Avantaje:

  • – Se poate edita oriunde există o conexiune la internet

  • – Se poate restricționa accesul prin setările de acces

  • – Se poate exporta în documente format Office

  • – Pot fi urcate documente office în spreadsheet prin funcția ’’import’’

  • – Poate fi utilizat de mai multe persoane în același timp

Dezavantaje:

  • – Multe din funcțiile office nu funcționează și în Google Docs

  • – Dacă conexiunea este slabă, accesul la document se va face greoi

  • – Încă are bug-uri de editare și afișare

Faptul că pot fi accesate și editate în același timp de mai multe persoane conferă utilizatorilor (mai ales într-o companie) avantaje de timp considerabile (de exemplu: Dacă trebuie completat un tabel de mai multe persoane, acesta nu mai trebuie trimis pe la fiecare în parte editat, salvat și retrimis. Totul se face într-un singur loc cu toate informațiile în timp real).

Aici puteți accesa Google Docs

5. Google sites

Perimite dezvoltarea gratuită a unui mic site, limitat din punct de vedere tehnic și al design-ului pe o adresă de forma: sites.google.com/numelesiteului.

Avantajele sunt:

  • – Editarea acestuia se poate realiza foarte ușor, fără a fi nevoie de a scrie cod

  • – Poți alege dintr-un număr rezonabil de template-uri

  • – Odată finalizat acesta poate fi făcut public sau poate fi folosit pentru comunicare cu un grup restrâns.

Acest gen de site-uri te pot ajuta mai mult intern în comunicarea cu angajații sau cu partenerii apropiați(nu prea pot ține locul unor site-uri fiind limitate din multe puncte de vedere). Avantajul major fiind dat de rapiditatea și ușurința editării acestuia.

Aici puteți accesa Google Sites

***

Acestea sunt doar câteva dintre instrumentele Google care îți pot ajuta afacerea. Cei de la Google sunt într-un continuu process de cercetare și dezvoltare de noi soluții și noi instrumente.

Deși articolul a avut o descriere sumară a fiecărui instrument, dacă am omis anumite aspecte puteți adăuga în comentariile voastre și voi reveni cu îmbunătățiri la acest articol.

Despre autor: Ovidiu Bălcăcian este consultant de marketing și Managing Director la DR Consultants.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU