LUAREA DECIZIILOR IN MARKETING

AUTOR: // CATEGORIE: Opinii

Luarea deciziilor intră în categoria părților practice din viața noastră, fie acestea personale sau profesionale. În acest caz, cel mai important aspect este acela că trebuie să fim în stare să luăm decizii. Orice schimbare necesită o decizie în direcția respectivă.

Cum marketing-ul este un domeniu dinamic și foarte amplu, nevoia luării unei decizii se întâlnește des. Fie că vrei să începi o campanie în social media sau să schimbi una deja existentă, sau vrei să modifici planul de marketing al firmei sau al clientului și nu știi ce repercursiuni va aduce această decizie.

Toate aceste aspecte au un lucru în comun: îți dau bătăi de cap, nervi, te frământă găsirea soluției optime, poate chiar una sau mai multe nopți nedormite. Aceste stări durează exact până în momentul în care s-a luat o decizie. Din acel moment, jumătatea stângă a creierului va justifica această decizie logică. Te vei simți ca și cum decizia asta făcea deja parte din tine; știi despre ce vorbesc, nu-i așa?

Dar pentru a ajunge la o stare de eliberare este nevoie să luăm decizia. Ce ne împiedică să facem acest lucru? Este foarte simplu: răspunderea proprie!  Responsabilitatea personală este principalul pas spre libertate, evident nu doar în domeniul marketing-ului.

Unde este problema in luarea deciziilor?

Am fost obișnuiți de mici să eschivăm să ne arătăm responsabili. Am făcut o prostie. Dacă am fi recunoscut acest lucru ne-a creat neplăceri, așa că am început să pasăm responsabilitatea în alte direcții prin formulări precum: “Nu știu cine a fost de vină, cred că altcineva…”.

luarea deciziilor 2

Cum am putea acum, când lucrăm în marketing sau în orice alt domeniu să fim capabili să luăm decizii, să ne asumăm propria răspundere?  Pare dificil având în vedere mentalitatea care s-a întipărit în noi.

În momentul de față există sisteme de optimizare a deciziei bazate pe un model matematic ce au aplicabilitate în orice domeniu. Ce fac aceste sisteme?

Pe baza unor criterii impuse de tine, un astfel de sistem îți spune că XYZ ar fi cea mai bună decizie.

De exemplu, într-o campanie de promovare online a unui anumit brand tu setezi următoarele criterii: buget, canale de promovare, numărul minim de persoane la care vei ajunge, conversii… etc. Pe baza acestora, sistemul returnează către tine decizia de a folosi canalul de promovare X, cu bugetul Y ș.a.m.d. Acest sistem se dovedește foarte util doar în cazul în care este asistat de o persoană care este capabilă să își asume decizia respectivă.

Oricum ai privi problema, totul se rezumă la tine, la răspunderea pe care ți-o asumi când faci o alegere.

În timp îți vei da seama că noțiunea de decizie bună sau proastă se va șterge treptat, vor apărea în schimb decizii potrivite care aduc rezultate. De ce?

Pentru că îți vei asuma responsabilitatea în totalitate  față de luarea deciziilor, vei crede în decizia pe care ai luat-o, ești împăcat și liber, iar dacă ceva merge prost vei fi capabil să spui: „Eu sunt vinovat, voi găsi o cale să remediez”.

sursa foto 1, sursa foto 2

Despre autor: Laurențiu Strîmbu este Account Manager în cadrul DR Consultants.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU