NIMANUI NU-I PASA…

AUTOR: // CATEGORIE: Opinii

Nimănui nu-i pasă de efortul pe care tu îl depui în a face un lucru care fie pe placul lor.

Ei nu înţeleg care este procesul, iar nici tu, probabil, nu ştii nici prea bine să îl explici.

Uneori e dezarmant să ştii că ai lucrat 100 de ore pentru un site şi el să nu fie aşa de uşor de folosit pe cât credeai tu că îl proiectezi sau oamenii ajung să folosească mai mult modulele pe care tu nu ai insistat.

Dar dacă ai putea să îi faci să le pese?

Dacă ai introduce în povestea ta de brand şi povestea efortului investit ca un lucru să iasă bine? oare ce s-ar putea întâmpla?

Sunt alţii care au făcut asta şi pentru ei funcţionează de minune sau îi afectează:

1. Berea Guiness după ce a fost turnată în pahar are nevoie de puţin timp pentru a se i se lăsa spuma şi abia apoi urmează a fi băută. Acest ritual nu a fost inventat de compania producătoare, ci de barmani, pentru că anumiţi clienţi se plângeau de spuma excesivă.

Guiness a preluat ritualul (efortul) şi l-a marketat până când au învăţat toţi clienţii cum se bea corect un Guiness. Acum nimeni nu contrazice ritualul.

2. În Bolivia, McDonalds s-a văzut nevoită să renunţe pentru că în cultura boliviană, timpul petrecut în pregătirea unui fel de mâncare, este proporţional cu aprecierea musafirilor sau a celor care o vor mânca. Fast food-ul nu prinde, pentru că e contrar tradiţiilor care apreciază efortul.

3. Apple lansează produse după deadline, pentru că se asigură că toate detaliile legate de produs sunt puse la punct (sau toate detaliile de marketing sunt puse la punct). Ideea este că oamenii tot vor sta la coadă pentru un telefon sau o tabletă care îi va face să se simtă cool şi creativi.  Tot vei vor avea grijă ca toată lumea să afle cât efort depune Apple pentru a oferi o experienţă de utilizator superioară şi cum toată lumea le copiază efortul.

Dacă depui un efort, integrează-l în ritualul de consum al produsului sau în povestea ta de brand, mai ales dacă te poziţionezi ca fiind ceva peste mediu sau eşti mai de nişă.

Repetă povestea până când ea este reţinută de către client, ca să fie pregătit să îţi spună povestea mai departe.

Despre autor: Gabriel Nechita lucrează pentru Google Irlanda și deține blogul 1cartepesăptămână.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU