CUM SE SCRIE UN PLAN DE COMUNICARE ONLINE

AUTOR: // CATEGORIE: Marketing, Promovare

Un plan de comunicare bine întocmit și respectat ne poate aduce rezultate mult mai mari decât o serie de acțiuni punctuale prin care promovăm un anumit produs sau serviciu.

În primul rând, pentru că un plan de comunicare conține o serie de obiective pe care trebuie să le îndeplinim, iar în al doilea rând, pentru că ne ajută să privim întreaga noastră comunicare cu potențialii clienți la nivel strategic, urmărind un scop pe termen lung.

De regulă, planul de comunicare face parte dintr-un plan de marketing care se stabilește la final de an. Un plan de comunicare se redactează când ne aflăm în etapa de planificare a strategiilor de marketing la nivel general, imediat după ce am stabilit obiectivele de marketing.

Un plan de comunicare complet va cuprinde atât mijloacele de promovare online cât și offline.

Voi detalia în continuare etapele care alcătuiesc un plan de comunicare, cu referință la mijloacele de comunicare online:

1. Direcția firmei pe următorul an

În articolul Cum Construim Viziunea unei Firme am discutat de cele două componente care alcătuiesc scopul pentru care o companie există:

  • – Ideologia de bază
  • – Viitorul preconizat

Din aceste componente reiese viziunea companiei. Pe termen scurt, firma noastră are nevoie de o direcție, care să fie realizabilă și să ne aducă cu un pas mai aproape de îndeplinirea viziunii. De exemplu:

  • – Creșterea cotei de piață
  • – Îmbunătățirea imaginii
  • – Creșterea notorietății
  • – Poziționarea mai bună a companiei sau produselor sale

2. Obiective

În funcție de această direcție se pot stabili o serie de obiective de marketing care trebuie să fie SMART (Specifice, Măsurabile, de Atins, Realiste și plasate în Timp).

Aceste obiective pot fi: de informare, de notorietate, de poziționare, de vânzare.

Exemple:

  • – Creșterea vânzărilor cu 20% în următorul an
  • – Creșterea cifrei de afaceri cu 5% în următorul an
  • – Obținerea de 100 de testimoniale pozitive de la clienți în următoarele 6 luni

Din aceste obiective vor deriva sub-obiective pentru fiecare canal de comunicare pe care îl vom folosi.

3. Publicul țintă

Înainte să ne alegem canalele de comunicare pentru următorul an, trebuie să avem în vedere publicul nostru țintă.

Trebuie să realizăm o analiză cât mai amănunțită a publicului nostru, mergând din segmentarea publicului până în specific: stabilirea unui profil al potențialului client.

O întrebare importantă pe care trebuie să ne-o adresăm este:

Ce canale de comunicare folosește cel mai des publicul meu țintă?

Mai multe informații puteți citi în articolul: Analiza Public Tinta

4. Mesajul

După ce am trecut de acești pași (care sunt incluși oricum și în planul de marketing general), putem trece la prima etapă care se referă strict la planul de comunicare, și anume: stabilirea mesajului.

În funcție de obiective (de vânzare, de informare, de notorietate), și de publicul țintă (caracteristici demografice, caracteristici generale, interese), putem să ne alcătuim un mesaj pe care să îl distribuim în următorul an prin mijloacele de promovare pe care le alegem la pasul următor.

Acest mesaj derivă din analiza CAB a produsului sau serviciului nostru – Caracteristici, Avantaje, Beneficii.

Dacă obiectivele noastre sunt de informare, atunci mesajul poate fi concentrate mai mult pe avantaje. Dacă obiectivele noastre sunt de vânzare, atunci cu siguranță trebuie să ne concentrăm mesajul pe cele mai importante și atractive beneficii pe care le pot avea clienții noștri.

5. Mijloace de comunicare

La finalul planului de comunicare, și în funcție de publicul nostru țintă, e timpul să ne alegem mijloacele de promovare / comunicare pe care le vom folosi pentru următorul an. Aceste mijloace fac parte din strategia noastră de comunicare permanentă cu potențialii clienți, și vor fi folosite indiferent dacă vom desfășura campanii de comunicare punctuale pe timpul anului.

În mediul online există numeroase mijloace de comunicare pe care le putem folosi; însă, cele mai folosite și de efect sunt următoarele:

  • – Webiste-ul și blogul proprii
  • – Newsletter
  • – Rețelele de socializare
  • – Comunicate de presă
  • – Advertoriale
  • – Site-uri și bloguri partenere
  • – Google Adwords
  • – Portaluri de afaceri

Toate aceste mijloace se aleg în funcție de specificul afacerii voastre, și de publicul țintă – ce canale folosește, și unde poate fi găsit mai ușor.

Pentru suport sau orice informații în plus pentru stabilirea strategiei de comunicare online, vă rugăm să ne contactați.

 Despre autor: Cătălin Ionașcu este Manager de Comunicare și consultant la DR Consultants și Fondator al comunității  Romanian Copywriter.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU