CE INSEAMNA RETAIL IN ROMANIA ANULUI 2012?

AUTOR: // CATEGORIE: Opinii

 

Ne apropiem de finalul primului trimestru din 2012 și așteptăm cu nerăbdare datele și statisticile la nivel național privind evoluția consumului și evoluția vânzărilor marilor retaileri.

La cum arată piața până în momentul de față, nu există semne prea clare de „dezgheț” al consumului, populația fiind încă rezervată, iar mediul politic foarte precaut în a da startul campaniei electorale.

Dar ce se va întâmpla în 2012 în domeniul retail?

În acest context caracterizat de incertitudine, așteptare și de o iarnă care s-a întins prea mult, situația pare clară pentru marii retaileri din toate industriile: va fi creștere, dar va fi moderată.

Ce spun micii retaileri?

Dacă cei mari sunt optimiști și mizează totuși pe creșteri ale vânzărilor în 2012, retailerii mici nu prea resimt acest optimism,  aceștia fiind mai rezervați și mai puțin optimiști privind 2012.

Un alt motiv de pesimism?

Pentru micii retailerii FMCG de oraș, da! Metro a demarat recent planul de expansiune cu rețeaua magazinelor prin franciză ’’La doi pași’’ care are scopul de a umple golul lăsat de Mic.ro.

Pe lângă Metro, și lanțul Mega Image are planuri de expansiune în 2012, ceea ce înseamnă  concurență puternică pentru magazinele de proximitate din orașele mari.

Unde vor pierde micii retaileri?


La preț și la gama de produse! Va fi greu pentru micile magazine să facă față puterii de negociere cu furnizorii și să se echipeze cu o gamă de produse comparabilă cu cea a rețelei Metro de exemplu.

Câteva sfaturi pentru micii retaileri?

– Optimizați furnizarea (căutați acei producători sau furnizori care au prețuri bune, dacă vreți să fiți competitivi cu adevărat evitați aprovizionarea de la marii retaileri)

– Controlați prețul (una din legile de aur ale supraviețuirii pe termen lung! Reevaluați adaosul pe care îl practicați și încercați să îl mențineți la un nivel care să vă perimtă să aveți profit, dar nu exagerați.

– Fidelizați clienții (este un moment optim să începeți să vă formați un grup cât mai fidel de clienți, fie că o faceți prin gama de produse, preț, diferite promoții sau apropierea mai personală de clienți prin vânzători).

– Folosiți avantajul locației (în multe cazuri amplasarea unu imagazin influențează decizia de cumpărare, fără a lua în considerare prețul).

Unde poate fi totuși punctul de creștere în retail?

– Mediul rural și orașele mici!

– Magazine slab organizate în mare parte și dependente de marii retaileri din orașele din apropiere sau de alți distribuitori și furnzori, prețuri preponderent mari, dar un potențial mare de creștere pentru retailerii mici.

Desigur, pentru a putea crește chiar și pe rural este nevoie de organizare, flexibilitate și timp. Timp care poate fi de ajuns până la o posibilă orientare spre rural a marilor retaileri.

Dar cine știe, poate că Metro prin magazinele de proximitate ’’La doi pași’’ deja se gândește să se orienteze și spre zona rurală.

Pentru mai multe detalii privind previziunile de consum și optimism ale românilor în 2012 vezi comunicat de presă GFK!

Despre autor: Ovidiu Bălcăcian este consultant de marketing și Managing Director la DR Consultants.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

0 Comentarii pana in prezent

LASA UN COMENTARIU