UNELTE UTILE ORICAREI AFACERI MICI SI MIJLOCII

AUTOR: // CATEGORIE: Educaționale

Multe dintre uneltele pe care o să ţi le recomand, sunt unelte pe care ori le-am folosit şi ne-au plăcut celor de la DR Consultants, ori le folosim acum în munca noastră de zi cu zi.

Uneltele cu adevărat utile sunt folosite în mod constant, te ajută să economiseşti timp, bani, nervi şi te ajută să fii mai productiv.

 

Unelte utile oricărei afaceri mici şi mijlocii:

  • – Google Docs – un pachet de aplicaţii gen Microsoft Office, dar online şi acelaşi fişier poate fi editat de mai multe persoane în paralel.

  • – Dropbox – backup şi sincronizare de fişiere, 2 sau mai multe persoane pot folosi foldere la comun, pentru a nu mai transmite fişiere pe stick.

  • – Mailchimp trimiţi email-uri către lista ta de abonaţi şi vezi şi câţi îl deschid sau dau clic pe link-urile din email.

  • – WordPress – software de blogging foarte util, acest site funcţionează cu ajutorul acestui Content Management System (CMS), uşor de folosit, foarte uşor de personalizat. A… şi gratuit :).

  • – Skype – videoconferinţe şi instant messaging, un fel de Yahoo messenger, dar orientat către convorbiri audio şi video.

  • – Teamviewer – remote admin, îţi permite să controlezi desktop-ul unei persoane, evident cu permisiunea acesteia.

  • – Zoho CRM – un CRM basic pentru cei care vor să ţină evidenţa întâlnirilor, contactelor şi relaţiei cu clienţii proprii. Pachetul gratuit este foarte în regulă pentru un IMM.

  • – Hootsuite – managementul conturilor de social media: Facebook, Twitter, LinkedIn. Poţi monitoriza toată activitatea de pe toate conturile din acelaşi loc şi chiar să programezi statusuri şi postări pe reţelele sociale. Alte alternative ar fi Tweetdeck sau Seesmic.

  • – Mozilla Thunderbird – alternativă la Microsoft Outlook, client foarte bun de email, care te ajută să controlezi toate conturile de email pe care le administrezi.

  • – Google Calendar – alternativă la opţiunile de dayplanner ale lui Outlook, este gratuit şi te ajută să îţi planifici eficient întâlnirile şi activităţile personale. Partea cea mai bună este că îţi poţi trimite memento-uri prin SMS, astfel încât să nu uiţi de o întâlnire sau un task.

  • – Evernote – este ca un carneţel care merge pe mai multe platforme: online, telefon mobil, desktop. Te ajută să îţi centralizezi notiţele, indiferent că este o poză, mesaje audio, text sau link-uri. Totul în acelaşi loc şi accesibil de pe toate platformele pe care le utilizezi zilnic.

  • – Google Analytics – de multe ori am avut ocazia să descopăr proprietari de site-uri care nu îşi măsoară traficul de pe site. Nu te încălzeşte cu nimic că ai un site, dacă nu ştii şi câţi oameni intră pe el, iar Google Analytics îţi oferă oportunitatea de a învăţa foarte multe despre cei care îţi vizitează site-ul.

  • – OpenOffice.org – dacă nu ai bani să îţi cumperi Microsoft Office şi nu îţi place să foloseşti Google Docs, nu-ţi fă griji pentru că poţi oricând să foloseşti OpenOffice, care este în acelaşi timp şi compatibil cu documentele editate în Microsoft Office.

O să mai adăugăm resurse în plus, în funcţie de ce ne mai amintim şi considerăm că merită să încerci şi tu.

Dacă ai vreo sugestie de unealtă care ar fi potrivită unei afaceri mici şi mijlocii, lasă te rog un comentariu cu unealta propusă.

Despre autor: Gabriel Nechita lucrează pentru Google Irlanda și deține blogul 1cartepesăptămână.

Related Articles:

Post Footer automatically generated by Add Post Footer Plugin for wordpress.

COMENTARII

2 Comentarii pana in prezent

  • Cristi a scris pe 24 martie, 2012 la 8:19 //

    E foarte buna lista ca si referinta. Dar trebuie sa te gandesti bine la nevoile tale, si cand zic asta ma gandesc in special la mailchimp.

    E foarte tare ca autoresponder pentru ca e gratis. Insa dupa ce depasesti limita de 2000 de subscriberi pretul devine la fel de mare ca Aweber. Si cel mai mare dezavantaj al lui e ca nu il poti folosi pentru afiliere. Daca te prind baietii cu linkuri de afiliat, iti suspenda contul. Asa ca din punctul asta de vedere e mai bun Aweber :)

    • Gabriel a scris pe 24 martie, 2012 la 10:05 //

      În principal, IMM_urile nu prea au treabă cu marketingul afiliat, mailchimp este util în principal pentru măsurători, să vadă omul dacă i se deschid emailurile.

      Referitor la partea de link-uri afiliate, eu am băgat link-uri afiliate şî nu am avut vreo problemă, cred că depinde de la caz la caz sincer.

      Comparaţia cu Aweber este uşor injustă, dar ar merge doar la planuri plătite, la planuri free nu se poate vorbi de concurenţă.

      Mailchimp este preferat de clienţi din e-commerce…cei cu liste unde contează foarte mult metricii… că măsoară o grămadă de chestii, Aweber este soluţia preferată a bloggerilor de dincolo.

LASA UN COMENTARIU